miércoles, 16 de diciembre de 2009

OBRES DEL METRO

InfoSord, 10/12/2009

La tuneladora encarregada d’executar el tram central de l’L9 entre La Sagrera i Mandri començarà a perforar el proper mes de gener. De moment, s’estan duent a terme els treballs de manteniment i posada a punt, necessaris abans de la seva arrencada. Així, des del pou de la plaça de les Havaneres, s’ha extret el capçal de la màquina, i ara les feines es concentren en la introducció i la col·locació del nou capçal adaptat al nou terreny que haurà de perforar des de La Sagrera fins a Mandri.



Les obres de construcció de l’L9 continuen avançant i la nova línia pren forma. En aquest sentit, la tuneladora ha perforat ja el túnel des de Santa Coloma de Gramenet fins a La Sagrera, i ja ha arribat al pou de la plaça de les Havaneres.

En aquest punt, els darrers mesos, s’ha continuat excavant per a augmentar la profunditat del pou, que abans era de 44 metres, i arribar a la cota d’entrada d’aquesta tuneladora, fins a 62 metres de profunditat. Igualment, s’ha construït una galeria de 18 metres d’alçada (7 metres d’amplada i 20 metres de profunditat), que permet l’accés des del pou fins al capçal de la tuneladora.

A través d’aquesta galeria, durant les darreres setmanes s’han dut a terme els treballs de canvi de capçal, que fa 12 metres de diàmetre. En aquest sentit, ja s’ha extret el capçal antic adaptat a sòls o terrenys tous, i s’ha transportat per la galeria amb mitjans de transport especials fins al pou de la plaça de les Havaneres, on s’ha extret amb grues de gran tonatge.

Aquest capçal s’està substituït per un de roca o terrenys durs, que avui s’ha començat a introduir pel pou de la plaça de les Havaneres, i serà transportat per la galeria fins a la tuneladora. El canvi de l’eina ofereix una millora en l’excavació de materials de gran duresa, com són els del tram comprès entre el pou de les Havaneres i l’estació de Guinardó. Paral·lelament, es duran a terme els treballs de manteniment i preparació d’aquesta màquina.
5 quilòmetres de longitud i 7 estacions

El tram que haurà de perforar aquesta tuneladora comprèn 5 quilòmetres de longitud i 7 noves estacions: Maragall, Guinardó, Sanllehy, Muntanya, Lesseps, El Putxet i Mandri.

D’aquesta manera, s’aproparà el metro als barris de La Sagrera, El Guinardó, El Congrés, Navas, La Salut, Can Baró, Vila de Gràcia, El Putxet i el Farró, Sant Gervasi Galvany i Sant Gervasi-La Bonanova.

Les obres es concentren en l’execució de l’estructura a la majoria d’estacions d’aquest tram, i en d’altres s’estan fent treballs inicials de desviament de serveis o construcció dels murs perimetrals. Actualment, l’estació més avançada és la de Guinardó, amb el 66% de l’estructura construïda.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

NO ES TOLEREN INSULTS PERSONALS NI PARAULES MALSONANTS. GRÀCIES
----
NO SE TOLERAN INSULTOS NI PALABRAS MALSONANTES QUE OFENDAN
GRACIAS

Conmueve video de cómo niño le canta a su madre sordomuda

NOTICIAS DE AMOR El amor se manifiesta de muchas maneras y aunque las personas no puedan escuchar los gritos de amor, sí pueden ver la...